Samenvatting
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische terugbeluur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten, maar ook op veel niet-complexe medische vragen. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek.
U kunt bij de assistente verder terecht voor: verstopte oren reinigen, wrattenbehandeling, bloeddrukmetingen, 24 uurs bloeddrukmetingen, bloedsuikermetingen, urineonderzoeken, uitstrijkjes, hechtingen verwijderen, wondbehandeling, alles na overleg met haar.
Onze praktijkondersteuners hebben hun eigen spreekuren te weten: diabetes begeleiding, begeleiding cardio vasculair risicomanagement, begeleiding ouderenzorg en psychosociale problematiek. Voor het maken van afspraken op deze spreekuren kunt u terecht bij de assistente.
AANVRAGEN HERHAALRECEPTEN
Er zijn 2 opties voor het aanvragen van herhaalrecepten van medicatie die u (chronisch) gebruikt:
1) Via de Herhaalservice rechtstreeks bij onderstaande apotheken:
* Apotheek Langstraat
* Mediq Apotheek
* Apotheek Wassenaar Zuid
U kunt zich rechtstreeks bij de apotheek aanmelden voor deze service
2) Telefonisch door het inspreken van de Herhaalreceptenlijn (kan 24 uur per dag/7 dagen per week):
Indien u liever telefonisch herhaalrecepten aanvraagt, kan dat door uw bericht duidelijk in te spreken op de herhaalreceptenlijn, via het reguliere praktijknummer (optie 2). Vermeldt u hierbij a.u.b. de volgende gegevens en of de medicijnen bezorgd moeten worden:
– Naam
– Geboortedatum
– Geneesmiddel
– Dosering
– Gewenst aantal tabletten/puffers/tubes